4. Matinéea: Tantris Ensemble
W. A. Mozart
Divertimento, K. 138
A. Schnittke
Moz-Art à la Haydn
D. Shostakovich-R. Barshai
Sinfonía de cámara, Op. 110a
Carlos Ocaña
Directeur
Information
Ironiaren eta sarkasmoaren arteko ezberdintasuna erabiltzen dituenaren intentzioan datza. Ironiaren bidez esan nahi denaren kontrakoa igortzen da; sarkasmoaren bidez, ordea, isekaren objektuari min egin nahi zaio.
Alfred Schnittkek W. A. Mozarten amaitu gabeko Pantomima musikala K. 466 obraren zatiak erabiltzen ditu Moz-art à la Haydn konposatzeko, bi biolinentzako eta harizko ensemble txiki batentzako. Obraren hasieran, interpreteak Mozarten pantomima iluntasun osoan inprobisatzen dute. Une horretatik aurrera, eszenatokia txotxongilo-antzerki batean bihurtzen da, harik eta Joseph Haydnen 45. Sinfoniaren, “agurren” sinfoniaren, tankera berean amaitzen den arte. Hau da, musikariak banan-banan ateratzen hasten dira eszenatokitik, musika-diskurtsoa disolbatzen den aldi berean. David Fanning musikologoak zera iradoki zuen: “Kanpoko espazioko bisitari batek hildako zibilizazio baten artefaktu baten aurrean erakutsiko lukeen harridurarekin tratatzen du Schnittkek Mozart”.
Bestalde, Dmitri Xostakovitxek, bere Ganbera-sinfonia do minorrean “faxismoaren eta gerraren biktimei” eskaini zien, eta bere burua horien artean kokatzen zuen. Sekula inork obrarik dedikatuko ez ziolakoan, bere izen propioa erabili zuen laukotearen motibo musikal nagusi gisa: DSCH musika-notazio alemaniarrean edo, bestela esanda, re, mi bemol, do, si. Bost mugimenduak modu minorrean daude eta izaera oso iluna dute gehienbat, une horretan egilea bizitzen ari zen zailtasunen isla. Bere konfiantzazko lagun Lev Lebedinskyk esan zuen: “Bere bizitzaren agurra zen […] Egun batean, laukotea pianoan jo zidan eta esan zidan, negar batean, bere azken obra izango zela”. Lan honek gizateriaren alderdi ilunenen estetika konplexua arakatzen du: tristezia, izua, indarkeria, heriotza, hunkipena, mina eta umore sardonikoa.
Artistes

Carlos Ocaña
Directeur / Directrice

Irene Echeveste
Biolina

Larraitz Oiartzabal
Biolina

Raquel Cortinas
Biolina

Antoni Kosc
Biolina

Amaia Asurmendi
Biolina

Nathalie Dabadie
Biolina

Biolina

Ricardo Ruiz
Biolina

Pawel Krymer
Biola

Natacha Dupuy-Scordamaglia
Biola

Justyna Janiak-Krymer
Biola

Gabriel Mesado
Biolontxeloa

Beatriz Linares
Biolontxeloa

Paloma Torrado
Kontrabaxua
Vous voulez connaître l’actualité de l’orchestre ?
Choisissez le bulletin que vous voulez recevoir pour vous souscrire.
Concerts & Billetterie mai


