Lundi 10 décembre, 2018

Europako erdiguneko bira arrakastatsua txalo artean amaitu da Bregenzen

Europako erdiguneko bira arrakastatsua txalo artean amaitu da Bregenzen

Robert Treviño: “Oso harro nago Orkestraz eta bira honetaz, kalitate oso altuarekin aurkeztu gara eta horrek erakusten du zein momentu artistiko onean gauden”.

Municheko Herkulessaaletik pasa ostean, Euskadiko Orkestra Sinfonikoa Austriara itzuli zen, eta Konstantza lakuaren ertzera bertaratu zen, Bregenz hirira. Bertan eskaini zuen larunbatean Orkestrak bira honetako hirugarren eta azken kontzertua Festspielhausen, kultur jarduera handia duen hiri austriarreko aretoan. 1.600 lagunentzako tokia dago entzunaretoan, baina txiki geratu zen euskal orkestrarentzat. Kultur zentro hau bereziki ezaguna da udako musika klasiko Jaialdiagatik, Europako laku-eszenatoki handienean gertatzen dena, eta 7.000 lagunentzako harmaila ikusgarria duena.

Kontuan hartuz Bregenz konkistatzeko eremu berri bat zela, Orkestrak kartarik onena gordea zuen: Vadim Gluzman sona handiko biolinjolearen eskutik Prokofieven Biolinerako 2. kontzertuaren interpretazioa. Orkestra kontzertu-egitarau handi batekin (Sorozabal, Prokofiev eta Mahler) eta garrantzia handiko bi solistarekin aurkeztu zen: Mojca Erdmann sopranoa, kontzertu guztietan ondoan izan duguna, eta arestian aipatutako Vadim Gluzman. Hori guztia Orkestraren titularrak zuzenduta, Robert Treviñok.

Berriz ere Pablo Sorozabal euskal konpositorearekin ireki genuen kontzertua. Bere Zazpi Liederretako hiru abestu zituen Erdmann sopranoak, eta publikoarentzat sorpresa bikaina izateaz gain, oso modu koherentea da bira honetako eszenatokietan aurkezteko. Izan ere, Sorozabalek Leipzigen idatzi baitzuen obra hau 20ko hamarkadan, eta Alemaniako eta Erdialdeko Europako kulturaren zale zen bera. Azken egunotan kontatu dugun moduan, Sorozabal programan eramateak argi uzten du Euskadiko Orkestra Sinfonikoak euskal kulturaren enbaxadore-paperarekin duen konpromisoa. Eta hala egin zuen larunbatean ere, Heinrich Heine poeta alemaniarrak aurretik idatzitako eta ondoren euskarara itzulitako poemak ezagutzera emanez, Sorozabalen musikarekin, euskal erritmo eta doinuz josia.

Vadim Gluzmanek hartu zuen lekukoa Prokofiev interpretatzeko. Biolinjole israeldarra oso ezaguna da mundu osoan bere emanaldiengatik, beti itzal handiko zuzendariekin egiten dituenak, eta lehen mailako orkestrez inguratuta. Horregatik oso garrantzitsua da azpimarratzea larunbat goizeko entsegua hasi bezain pronto Treviño Maisuari esan izana “orkestra oso ona” zuela; ondoren urrunago joan zen esanez “Espainiako onena eta Europako onenetakoa” zela. 1935ean Madrilen estreinatu zen Prokofieven partitura konplexua maisutasunez, dotoreziaz eta bertutez interpretatu zuen Vadim Gluzmanek, berak bakarrik dakien moduan. Biolinjoleak orain dela gutxi elkarrizketa batean adierazi zuen berarentzat musikari izatearen gauzarik garrantzitsuena dela “gai izatea gure emozio, pentsamendu eta esperientziak soinuaren bidez helarazteko”. Eta publikoaren erantzunari erreparatuta, argi dago Gluzman oso urrun iritsi zela eta barruraino sartu zela publikoaren erraietan. Hori bai, eutsi egin zion bisik eman gabe.

Bigarren zatian, biraren gainontzeko partean bezalaxe, Orkestra Mahlerren Laugarren sinfonian zentratu zen. Treviñok dena eman zuen eta Orkestrari beste interpretazio bikain bat atera zion, publikoak asko txalotu zuena. Ondoren bisak iritsi ziren, bira honetan ohikoak izan direnak: R. Straussen ‘Morgen’ Mojca Erdmannekin eta G. Gimenez sevillarraren La Boda de Luis Alonsoren ‘Intermezzo’-a. Kontzertuak bi ordu eta erdi iraun zuen.

 

Europako erdigunera egindako bira amaitu da

 

Hiru kontzertu izan dira guztira, bi Austrian (Linz eta Bregenz) eta bat Municheko Herkulessaal areto enblematikoan, guztiak tradizio musikal handiko eszenatokiak. Orkestrak uneoro uztartu ditu euskal musika (Aita Donostia eta Sorozabal) eta unibertsala (Elgar, Prokofiev eta Mahler), zailtasun handiko obrak, eta konpromiso handia eskatzen dutenak. Horregatik, lanpetuta eduki gaituen bira honen ostean, zuzendari nagusi Oriol Roch eta zuzendari titular Robert Treviño Orkestra osoari zuzendu ziren goizeko entseguan: “Zorionak Orkestra guztiko kideei egin duzuen lanagatik; oso harro gaude erakutsi duzuen mailaz. Kalitate altua erakutsi dugu uneoro eta horrek baieztatu egin du momentu artistiko oso garrantzitsu batean aurkitzen garela”. Oriol Rochek dagoeneko iragarri du bira berriak egiteko lanean ari dela Orkestra.

Prochains événements

Concerts & Billetterie avril

1 Lu
2 Ma
3 Me
4 Je
5 Ve
6 Sa
7 Di
8 Lu
9 Ma
10 Me
11 Je
12 Ve
13 Sa
13 avril, 2024 Samedi, 11:00 h.
Matinées de Miramon Matinée 12: Euskal Herriko Gazte Abesbatza Donostia
Matinée 12: Euskal Herriko Gazte Abesbatza
13 avril, 2024 Samedi, 18:00 h.
Salle de Musique Misterioa Donostia
Misterioa
14 Di
14 avril, 2024 Dimanche, 18:00 h.
Salle de Musique Misterioa Vitoria/Gasteiz
Misterioa
15 Lu
16 Ma
17 Me
18 Je
18 avril, 2024 Jeudi, 19:30 h.
Saison symphonique Die Ersten Menschen Robert Treviño Bilbao/Bilbo
Die Ersten Menschen
19 Ve
20 Sa
20 avril, 2024 Samedi, 19:00 h.
Saison symphonique Die Ersten Menschen Robert Treviño Bilbao/Bilbo
Die Ersten Menschen
21 Di
22 Lu
23 Ma
24 Me
25 Je
26 Ve
26 avril, 2024 Vendredi, 19:30 h.
Saison symphonique Mozart / Bruckner Marie Jacquot Vitoria/Gasteiz
Mozart / Bruckner
27 Sa
27 avril, 2024 Samedi, 11:00 h.
Matinées de Miramon Matinée 13: Quatuor Aurora Donostia Acheter des billets
Matinée 13: Quatuor Aurora
28 Di
29 Lu
29 avril, 2024 Lundi, 19:30 h.
Saison symphonique Mozart / Bruckner Marie Jacquot Pamplona/Iruña Acheter des billets
Mozart / Bruckner
30 Ma
30 avril, 2024 Mardi, 19:30 h.
Saison symphonique Mozart / Bruckner Marie Jacquot Bilbao/Bilbo Acheter des billets
Mozart / Bruckner