Prokofieven ‘Alexander Nevski’-k Donostiako Orfeoia igoko du eszenatokira Euskadiko Orkestraren hurrengo kontzertuetan
Saskia Venegas musikagile euskal-belgikarrak ‘At the Aegean Shores’ lanarekin emango dio hasiera programari. Mediterraneoko itsasertzetako draman du jatorria obrak.
Pablo Gonzalezek zuzenduko duen kontzertu-programa berria martxoaren 20 eta 22 bitartean egingo da Donostia eta Iruñean, eta sarrerak salgai daude.
Euskadiko Orkestraren 23/24 Denboraldiko programarik zailenetako bat iritsi da. Gizakiaren, giza ideien eta giza bizipenen gainekoa izango da programa, eta mundua ulertzeko orduan artea gizakiaren aliatu nola bilakatzen den ere landuko du. Kontzertuak izango dira asteazken eta ostegunean, martxoak 20 eta 21, Donostiako Kursaal Auditoriumean; eta ostiralean, martxoak 22, Iruñeko Baluarte Auditoriumean. Kontzertu guztiak 19:30ean izango dira.
2016ko uda Lesboseko errefuxiatuen esparruan boluntario gisa lanean pasatu ondoren idatzi zuen Saskia Venegasek At the Aegean Shores (‘Egeo itsasoaren ertzean’) izeneko poema sinfonikoa. Han ikusitako krisi humanitarioak eragindako zirrararekin eman zion forma obra programatiko honi. Hasieran, gomazko txalupa bat irudikatzen du, modu arriskutsuan gainkargatua, Turkia eta Lesbos bereizten dituen ur-korronte zurrunbilotsuan barrena. At the Aegean Shores salaketa-obra gordina da, baina uzten die lekua gizakiarenganako esperantzari eta fedeari ere. «Gizarte gisa, lazturatik ihes egiten duten horiek guztiak gure artean txertatzeko eta hartzeko gai izango garela espero dut, etorkizunean ‘Nahiago nuke egin izan bagenu...’ esan beharrik ez izateko», esan du Venegasek.
Itsasoa tragedia-sortzailea da Benjamin Brittenen Peter Grimes operan ere. Kontzertu honetan interpretatuko diren Lau itsas interludioek leku nabarmena eskuratu zuten errepertorio sinfoniko britainiarrean, azkar batean. Peter Grimes laneko itsasoari buruzko esku-hartze sinfonikorik distiratsuenak jasotzen dituzte horiek, orkestrako suite gisa.
Giza dramei buruzko sarrera honen ondoren, musikaren bidez hain ongi adierazia, Sergei Prokofieven Alexander Nevski lan ikusgarria dator. Kantata hau konpositoreak Alexander Nevskiren (Novgorodeko printzea, XIII. mendean suediarren eta teutoien inbasioari uko egin ziona) inguruan Sergei Eisensteinen izen bereko filmerako sortu zuen soinu-bandaren eszenatokietarako moldaketa da. Sergei Eisensteinen Alexander Nevski filmak arrakasta itzela izan zuen, baita izen bereko kantataren estreinaldiak ere, 1939ko maiatzean. Kantatak oso gertutik jarraitzen ditu filmeko gertakariak eta haren narratiba. Hasieran oldarkorra da musika, mongoliarren zapalketaren krudeltasuna eta errusiarren sufrimendua islatzeko. Alexandro Nevskik Pskoven egin zuen sarrera arranditsuarekin amaitzen da kantata, eta bertan, abesbatzak bere distira osoan agurtzen du.
Kantata honetan hain garrantzitsuak diren ahots-zatiak Donostiako Orfeoiak abestuko ditu, obra hau hamaika aldiz interpretatu baitu eta bere aurkezpen-karta egin baitu. Obra honetan abesbatzaren prestakuntza Alfonso Huarte zuzendariak egin du. Ahotsen taldea osatzeko, hasiera batean programatuta zegoen Olesya Petrovaren ordez Alisa Kolosova mezzosopranoa izango dugu, bere belaunaldiko abeslari errusiar laudatuenetako bat, Milango Teatro alla Scala edo Salzburgoko Jaialdia bezalako eszenatoki garrantzitsuetan aritu dena.
Pablo Gonzalezek, nazioarteko proiekziorik handiena duten Espainiako zuzendarietako batek, zuzenduko du kontzertu-programa hau.
Sarrerak salgai daude saio guztietarako euskadikoorkestra.eus-en, baita auditoriumen webgune eta leihatiletan ere, 10 eta 38 euro bitartean.